СТРАХИ У ПІДЛІТКІВ
Підлітковий вік обумовлений змінами на фізіологічному рівні, гормональними перепадами, що призводять до частих емоційних спалахів
В даний період психіка переповнена протиріччями
То все сприймається в «чорному» кольорі, то в» білому»; одна і та сама ситуація може супроводжуватись з шквалом емоцій, або взагалі ігноруватись
Такі ж протиріччя виникають і в страхах у підлітків.
Виділяють два основних страха :
Я не такий як всі
Я такий як всі
Я не такий як всі
Це пов'язано з постійними порівняннями себе з іншими, підвищеною емоційністю(то дитина кричить ,то відчуває провину за це).Такі внутрішні протиріччя у підлітків часто викликають у батьків роздратування і типові фрази : « Я вже в твоєму віці...», « А подивись як інші...», «Як ти спілкуєшся з мамою!»... І в дитини з'являється відчуття і страх, що в мене щось не так, я якийсь не такий, що не відповідаю очікуванням батьків(оточуючих) і відповідно не отримаю від них підтримки, що можу себе якось не правильно повести, що не можу прислухатись до себе і т.д.
В подальшому це підштовхує дитину шукати авторитетного дорослого (і це не завжди батьки),або друга, на якого є можливість обпертися та отримати підтримку.
Я такий як всі
Бажання бути унікальним закладене в кожного з нас, а в підлітковому віці воно особливо необхідне. Тому страх бути схожим на інших, не знайти свою індивідуальність, особливість, яка буде відрізняти його відрізняти від групи однолітків, набуває актуальності.
Природні страхи
Підліток неочікувано починає боятись темряви (12-13 років), смерті, самотності. Це пов'язано із зниженням стресостійкості в даний віковий період.
Чи можуть батьки допомогти подолати страхи
Важливо, щоб сім'я для підлітка стала своєрідною «емоційно скалою», яка може підтримати
Коли дитина заспокоїлась і емоційний накал спав, поговорити з нею. Дати зрозуміти, що ви його розумієте, що помилитися може кожен : що це нормально, коли ти нервуєш, інколи кричиш; я розумію, що тобі буває важко в певні моменти стримати свої емоції. Обговорити можливі варіанти дій в такі моменти (наприклад, підібрати слово, для нас обох зрозуміле, після якого ми припиняєм розмову на певний час, так як подальший наш діалог буде не приємний нам обом)
Не порівнювати вашу дитину з іншими; не розповідати, що хтось кращий, або у вас вже його віці були певні досягнення, не критикувати його зовнішність і т.д.
Знайти час і обговорили зі свою дитиною його «сильні» сторони, про те, що в нього виходить краще.
Людина схильна цікавиться тим, що в неї гарно виходить.
І ПІДЛІТКОВИЙ ВІК- ЦЕ САМЕ ВІК, КОЛИ ПОТРІБНО ПОБАЧИТИ ОСОБИСТІСТЬ
Коли ваша дитина буде знати свої «сильні» сторони, то не настільки болюче буде реагувати на критику, розуміючи, що в ньому теж є щось цінне. І самооцінка зберігається на належному рівні.
Не обезцінювати проблем дитини. Уникати фраз по типу: «Які в тебе можуть бути проблеми?», « Виростеш і взнаєш, які можуть бути проблеми!»
Більше «здорових» рамок та можливості мати вибір
Рамки та правила, які можна обговорити та при потребі змінити
Комментариев нет:
Отправить комментарий